Rozhovor se Stanislavem Koskem.

 

Jak se cítíš před prvním turnajem v letošním roce, který odehraje tým SKP Falkoni Holešov v Hranicích?
 
Jelikož jsem už ukončil svoji aktivní kariéru v profesionálních týmech a nehrál jsem ostrý zápas dlouhou dobu, tak se docela dost těším. Fyzicky už to není to co před 17 lety, když jsme začínal s florbalem, ale stále mě to baví a to je podle mě nejdůležitější.
 
Kde jsi s florbalem začínal a jaký post ti byl určen?
 
S florbalem jsem začal v Holešově, kde jsme se scházeli v místní sokolovně, kde jsme nejdřív jen hrávali. Později jsme se účastnili sokolských turnajů a posléze se v Holešově začala hrát ligová soutěž. V době mé největší slávy, jsem hrával v útoku s dlouholetým parťákem Standou Gajdošem. Jak ale stoupal věk, tak jsem přešel do obrany.
 
Říkal jsi, že jsi už ukončil aktivní ligovou kariéru, co bylo důvodem tohoto rozhodnutí?
 
Jelikož jsem naposledy hrál za tým Hranic, tak jsem nestíhal všechny tréninky a když člověk netrénuje s týmem pravidelně, tak to pak nejde. Čas je někdy prostě zlý pán. Neříkám ale, že končím. Pořád trénuji a je možné, že se třeba někdy ještě vrátím.
 
Vraťme se k turnaji v Hranicích. Budeš zde holešovským nejostřílenějším hráčem, s jakými cíly a vyhlídkami tam tým pojede?
 
Jedeme tam hlavně jako jeden tým, který chce hrát florbal, který nás bude všechny bavit. Turnaj v Hranicích, je výborně zorganizovaný, takže doufám že si ho užijeme i mimo hřiště. Mno a cíle můžeme mít velké, ale ze zkušenosti víme, že jedna prohra nás může dostat i na dno. Když ale budeme plnit všechny věci, které si řekneme, tak musíme dovést pohár.
 
Do Hranic odjíždíme se 2 brankáři, 4 obránci a 6 útočníky. Prozraď nám složení jednotlivých lajn.
 
Sestava je podle mě sestavená dobře. Sice není asi úplně nejsilnější, ale věřím že i v tomto složení dokážeme uspět. V brance se určitě prostřídají Pepa Fridrich starší s Ivošem Hradilem. Nemáme určenou jedničku, takže asi zůstane na nich jak si zápasy rozdělí. V obraně bude společně se mnou poprvé Michal Novák a já věřím, že se osvědčí na tomto postu, druhou dvojici tvoří velezkušený Jirka Trhlík starší, společně s Tomášem Soukupem, který je mladý a hodně perspektivní. V útoku bude doufám mít svůj den Pepa Fridrich mladší, který dokáže vstřelit hodně branek. Vedle něj bude nejdůraznější hráč v našem týmu Milan Benešovský a společně s nimi v jednom útoku nastoupí Jirka Trhlík mladší, který si v poslední době s Pepou Fridrichem mladším hodně na hřišti rozumí. V druhém útoku bude David Kundera, který dokáže vstřelit branku ve chvíli, kdy to každý nejméně čeká. Kamil Trhlík, ten je skvěle fyzicky vybavený a Honza Pikner, který je mladý a rychlý. Ale jak už jsem říkal, jedeme tam jako jeden tým a chceme se našim florbalem bavit.
 
V sestavě chybí Pepa Obdržálek, což možná někoho mohlo překvapit? Co je důvodem jeho absence?
 
Tak je to dáno docházkou na tréninky. Pepa sám uznal, že v poslední době nechodil. Takových hráčů máme ale více. Ne vždy má každý čas ( práce, rodina, nemoc ). Neznamená to ale vůbec, že by s námi nehrál. Pepa je zkušený hráč a dokáže vsřelit i důležité branky, to jestli bude chybět zjistíme až po turnaji. Samozřejmě věřím, že na dalším turnaji se už objeví.
 
Již nějaké turnaje proběhly, několik zápasů bylo odehráno a týmy se navzájem převážně dobře znají. Je možné soupeře něčím překvapit?
 
My si hlavně musíme zvyknout na tvrdší hru. Pokud ale budeme hrát svoji kombinační hru, kdy budeme míček rychle přihrávat, tak na nás soupeř nemá. Podle mě jsme více technicky vybavení. Horší to bude s fyzičkou, ta je u nás pozadu.
 
Sám jsi říkal, že kolektiv je to nejdůležitější, existují zde nějaké rituály, předzápasové hecovačky, pokřiky, které nabudí tým?
 
Tak v tomto směru to není nic extra, jelikož máme v týmu pár flegmatických mladých kluků, ale určitě mám v plánu společně se zkušeným Jirkou Trhlíkem něco připravit. Takže bych to nechal jako překvapení! :-)
 
Jaký máš vzkaz pro soupeře závěrem?
 
Staronovej pokřik...hu hu hu Falkoni jsou tu, pro výhru jsi jdem, bojovat budem!!!
 
Tak já Ti děkuji za rozhovor a přeji týmu hodně úspěchů a Tobě pevné nervy s novým parťákem v obraně.
 
Já taky děkuji :-)